NOVINKY A UDÁLOSTI

[24.5.2009] Výsledky II. závodu CEC 2009

V kolotoči závodů C.E.C. se točíme už od samého začátku v roce 2006.I když by se tedy mohlo zdát, že už nás nemůže nic překvapit, s každým závodem je to vždy přeci jen něco nového. Podnik samotný prochází neustálým vývojem, technika jezdců startovního pole a zejména jejich zkušenosti se mění závod od závodu. Vždy je tedy na co se těšit a každý závod je pro nás velkým očekáváním :-).

Ne jinak tomu bylo při druhém závodě ročníku 2009 na německé Eurospeedway Lausitz. Už jsme si pomalu začali zvykat, že letošní zájezdy na podniky CEC jsou 2-3 denní akcí. V Německu na nás čekal premiérový pokus s rozdělením samotného CEC rozvrhu do dvou dnů, kdy tréninky a kvalifikace proběhly už v prvním dnu a závod samotný den další a to hned od rána. Přestože jsme se této kombinace dost báli, zejména ve spojitosti s novým okruhem, kde nikdo z většiny startovního pole nikdy předtím nejel, nakonec to mělo i svá pozitiva. První v podobě možnosti odložit start kvůli nepřízni počasí, aniž by se tím musela krátit celková délka závodu, druhé pak v podobě poklidného odjezdu po ukončení a vyhlášení závodu, kdy Vám nestojí za zády nervózní úklidová četa boxů, kteří čekají aby mohli uklidit a jít domů, můžete si v klidu sednout a ještě se najíst a napít, popovídat s jezdci ostatních týmů o průběhu závodu atd. Nevýhody této úpravy programu pramenily jednak ze strachu z nové tratě, kdy většina z nás má ráno nastoupit poprvé v životě na novou trať a ještě týž den odpoledne absolvovat kvalifikační trénink do závodu CEC, druhým problémem pak byla „komprimace“ původně dvoudenního programu do jednoho a půl dne.

Zatímco strach z nové dráhy z nás opadnul už po první dvacetiminutovce na trati, nevýhodu přeplněného dne jízdami jsme pocítili už brzy odpoledne. Ne nadarmo se říká, že se nevyplácí chodit hladový na nákup, a tak když jsme ještě v pondělí 18.5.2009 večer před závodem nakoupili u Ondry všechno co nabízel na den následující, včetně závodu Motohouse Pirelli Cup, netušili jsme jaký to bude boj to všechno zvládnout odjezdit... Po celém dnu a odpoledni volných tréninků měly následovat kvalifikační tréninky v rámci startovného závodu CEC. Ty jsme už bohužel pojali poněkud odpočinkově a nikomu z nás se do nich nechtělo. Snad jen pro ten pocit, aby to nepropadlo jsme se slovy „já už nemůžu...“ nasedli zase na své stroje a šli jezdit. Díky kolegům z týmu 997 Bikes4Life jsme se alespoň točili za jízdy na jejich „onboard“ kamery a tak budeme mít třeba nějakou netradiční vzpomínku :-). Kvalifikaci odjel a „vytrpět“ do té doby nejrychlejší Filip. Natočil tam asi 7 kol a když to začalo kolem padat a stejně už se nedalo jet čisté kolo, raději přijel za námi odpočívat. Čekal nás totiž ještě ten Motohouse Pirelli Cup! :-) Časem 1:56.335 nás Filip kvalifikoval na hezkém 14. místě do závodu CEC na další den.

Do Pirelli Cupu jsme si vyjeli za celý den slušné startovní pozice, Filip 7. místo, Dany 13. místo a Aleš 14. místo. To už jsme na startu ale příliš neřešili a spíše jsme si říkali „hlavně ať se do něčeho nepřimotáme a nějak to dojedeme“. Jak už to ale u krátkých sprint závodů bývá, nevíme kde se v nás nakonec ta energie vzala, po odstartování byla únava pryč a z těch 11 kol závodu se nakonec pro nás stala nejlepší jízda celého dne, kdy se nám všem podařilo posunout si své nejlepší časy o další desetiny dolů a umístění 5., 7. a 8. mezi Superbiky nebylo tak špatné :-). Nakonec tedy dobré zakončení dne. Už se jen nastěhovat do našeho boxu pro další den a hurá odpočívat, večeřet, popíjet a klábosit s ostatními. Letos to jde o poznání lépe i díky pojízdné restauraci CEC! :-) Snad jen úprava cen směrem vzhůru, oproti prvnímu závodu, byla trochu zklamáním...

Možná teď někoho napadne „a kde je příprava strojů na další den...opravy, domluva týmové strategie atd. atd. ?“. Možná už někdo zaznamenal při předešlých závodech (letos i vloni), jaká čísla motorek nejčastěji stála v improvizovaném servisu Elit před každým závodem. Děkujeme tímto celému týmu Elit pod vedením Tomáše Foukala a Milana Štumpy za veškeré jejich práce na našich strojích! :-) Tento poslední závod byl snad prvním závodem od minulého ročníku, kdy jsme jejich služeb nevyužili a užívali si tak poprvé pocitu, že nám všechno funguje a můžeme jen odpočívat a týmová strategie... o té už víme, že ta se nedá předem určit a je výsledkem mnoha okolností až při vlastním průběhu závodu :-). Samozřejmě víme, že takovýto klid si nemohli užívat všichni :-( Příkladem za všechny je tým HKT Racing #199, kde se pracovalo celou noc na opravě strojů, aby mohli nastoupit do závodu (helmu dolů před jejich nasazením a odhodláním to nevzdát).

Máme tu ráno 20.5.2009... vstáváme už kolem 6té hodiny. To jediné co jsme chtěli ráno ještě řešit, bylo přezutí strojů do lepšího obutí pro závod. Jenže znáte to, najednou se to ráno nezdálo ještě tak špatné...“a vždyť to vlastně ještě ani neklouzalo...tak já nevím...“. Další shoda okolností a strategie našeho týmu se začala tvořit. Je 8.30 hod a nad námi se drží téměř nehybně jediný černý mrak nad střední Evropou v tu dobu a navíc z něj cosi padá :-/ (to je fakt, potvrzený z meteo radaru!). „Ještě že jsem ráno nepřezul ty kola...“ děkuje Dany a místo ranního warm up(u) si dává po snídani rozcvičku v podobě přezutí celé motorky na mokrou verzi. „No jestli teď nejsme připraveni na všechno tak už nikdy“ komentuje Filip v boxu rozestavení a připravenost našich strojů. Zbývá 5 minut do otevření výjezdu z boxů a zahájení startovní procedury. Je jasné, že nyní musíme na trať s mokrou motorkou, Aleš zůstane se suchou připraven a pokud bude déšť pokračovat, začne včas také přezouvat. Minuta do otevření výjezdu z boxů, Dany dobíhá ke svému stroji z oné místnosti, kde neměl čas dokončit všechno co měl původně v plánu... kolega Mirek z týmu Bikes4Life mu ale sděluje dosud nejlepší zprávu z celého dne „pro nepřízeň počasí se start odkládá minimálně o 30 minut“... „uuuuufff“... Sedíme, koukáme na oblohu, odpočíváme, popíjíme...možná více takovýchto odložených startů! :-) Takovýhle klid před zahájením závodu, to nepamatujeme :-).

Je 9.45, mračna se konečně dala trochu do pohybu a na obzoru se ukázala modrá obloha, sice ještě trošku kape, ale najednou se ozve gong místního rozhlasu a v něm Ondra (ředitel závodu) ohlašuje, že závod bude odstartován v 10.15 :-). Snad pět minut na to se nad okruhem ukázalo sluníčko a s ním konečně i teplo. Trať začala dramaticky rychle osychat a nic nenasvědčovalo tomu, že by se v tomto mělo ještě něco měnit. Při otevření výjezdu z boxů tvoříme konečné rozhodnutí..závod rozjede Aleš se suchou motorkou, Filip připraven v záloze s další suchou v boxu pro případ poruchy a Dany jde asistovat na startu (...pokud někoho napadlo, proč jde na start asistovat jezdec a ne člen týmu mechaniků, pak je to proto, že se letos týmu ještě nepodařilo dohnat sebou nikoho dalšího v roli mechanika :-( Opravdu jsme jen 3 a nikdo další. Má-li někdo zájem...čekáme na něj!). Na startu koukáme kolem sebe, že minimálně třetina pole tam stojí v mokrém obutí a to nejen týmy za námi, ale i před námi!. Po odjetí zahřívacího kola Aleš definitivně potvrzuje, že jsme zvolili správně, z předních řad už slyšíme instrukce jako „odjedu dvě kola a střídáme...“, což samozřejmě hraje pro nás :-). Po vydařeném startu v Brně při prvním závodě, tentokrát již klasicky s problémem, když Alešovi nechtěla chytnout motorka :-).

Závod jsme tedy zahájili propadem na 22 místo. To však Aleše nijak neodradilo a během prvních pěti kol se usadil na celkové 8. pozici z celého startovního pole! Naši nevětší konkurenti (alespoň podle prvního závodu v Brně) – HKT Racing #199, Moto Robert #4, Vangelas.com #72 zatím více či méně těsně před námi. Bohužel nemůžeme jmenovat tým Rikimoto Racing Team #46, protože ti se v tichosti odsunuli do kategorie profesionálů :-(. Po pětadvaceti kolech střídáme ze 7. pozice, najíždí Filip, Dany mezitím dokončuje druhou část rozcvičky v podobě opětovného přezutí celé motorky zpět na suchou verzi... :-). Rychle se vracíme zpět na vyjetou pozici, ale co více, postupujeme stále výše, Moto Robert a HKT Racing už za námi a po dalších deseti kolech jedeme na celkovém 4. místě startovního pole, těsně za Vangelas.com a pronásledováni týmem Moto Robert. V tu chvíli už v boxech radostně kroutíme hlavou nad obrazovkou s výsledky, to jsme ještě netušili co teprve přijde. Kolem padesátého kola se náš tým pohybuje na celkové druhé pozici celého startovního pole a střídáme se navzájem s týmem HTK Racing. To už jsme v boxech nevydrželi a tuto situaci jsme začali fotit na monitorech s výsledky! :-) Pak zřejmě nastala kritická situace u HKT Racing, kdy nejprve přestala jet opravovaná motorka a na jediné nepadlé z minulého dne nevydržel motor. Takováto ztráta soupeře pro nás nemůže být potěšením :-(. Boj o pozice v kategorii Superbike Elit Cup se tak zúžil na týmy Moto Robert #4, Vangelas.com #72 a RDmoto YAMAHA Racing #49. Ještě 15 minut před koncem už kluci v boxech tuší, že tenhle boj s Vangelas.com už asi nevyhrajeme. I když Dany na trati kolo co kolo ukrajoval z náskoku drobné sekundy, do cíle už by to rozhodně nevyšlo, naopak kluci z Moto Robert už toho asi také měli dost a vypadalo to, že už se smířili s třetí příčkou :-). ALE...závod na 4 hodiny končí až odmávnutím šachovnicí. To si jistě připomněli kluci u Vangelas.com, když 12 minut do konce musí jejich jezdec zajet do boxů z první pozice mezi Superbike Elit Cup, kvůli uvolněné stupačce! :-o No nezáviděníhodná situace, zejména po našich zkušenostech z minulých závodů a dojezdy se zlomenou rozetou, došlý benzín, rozpadlá převodovka atd atd. :-) Kluci v boxech najednou vědí, že i díky této náhodě, krouží Dany na trati na 1. místě kategorie Superbike Elit Cup a na 4. místě celkového pořadí! Na trati to je ale jiné a Dany pokračuje ve své stíhací jízdě Vangelas.com nebo jízdě o udržení druhé pozice. Ne náhodou bylo výsledkem nejrychlejší týmové kolo v závodě právě v posledním kole závodu časem 1:54.431! :-) A pak to zjištění...už to víme, konečně to vyšlo, jsme první! :-D

Možná se to některým týmům už stalo rutinou, ale to není náš případ. Je to úžasný pocit, který přejeme zkusit všem! Nám to vyšlo v tomto závodě a víme, že příště může být všechno jinak. Nikdy nemohou být spokojeni všichni a tak těm komu to tentokráte nevyšlo, přejeme do příště hodně čerstvých sil a především dobrou náladu, abychom si to zase užili. A o to tu přeci jde. :-) Velké gratulace zasíláme i soupeřům, nakonec druhým Moto Robert #4 a smolařům na třetím místě Vangelas.com #72! Trochu povzbuzení a více štěstí do dalších závodů posíláme i do boxů klukům z HTK Racing #199.

 [DaNY]

 


PARTNEŘI:

Copyright 2007-2009 - InterLogic s.r.o.
Všechna práva vyhrazena